אלי ליאון ביקורות - אמינות, איכות
  www.elybikoret.022.co.il
אלי ליאון - ביקורת
יום ג', ג’ בתמוז תשע”ז
    דף הבית  |  יצירת קשר  
19:23 (20/08/14) אלי ליאון

1283גבירתי הנאווה-הבימה צילומים-אלי ליאון המחזמר "גבירתי הנאוה" הנו אחד המחזמרים העתיקים והמפורסמים. כתב אותו אלן ג'יי לרנר עפ'י "פיגמליון" מאת ברנרד שואו (השנה חוגגים 100 שנה לכתיבת המחזה) עם מוזיקה מאת פרדריק לאו. ראיתי אותו פעמים רבות הן בארץ והן בחו"ל בגירסאות שונות ובהפקות שונות. מציגים אותו החל בשנת 1956. בארץ הוצג פעמים רבות. בבית צבי הוצג ב-1985 עם ריטה בתפקיד הראשי ואפשר לומר כי זו הייתה התחלת הקריארה שלה כזמרת. שנה לאחר מכן היא כבר שיחקה בתפקיד הראשי כאשר הוצג בפעם שניה בהבימה. אם אינני טועה זו ההפקה השלישית בהבימה(1964,1986,2013). את ההפקה הנוכחית ביים משה קפטן בצורה נפלאה,קיצבית,עשירה ,מבדרת.הנוסח העברי כבפעמים הקודמות הנו של דן אלמגור ושרגא פרידמן. ההפקה יוקרתית, מושקעת ככל המחזמרים המועלים מעל במה זו. נהנתי ביותר מההפקה למרות שכל המוזיקה והתמליל היו מוכרים לי היטב. לא רק זאת אלא לא יכולתי לראות את המחזמר עד כה כי היתי בחו"ל בזמן שנערכה הבכורה בהבימה. מה ראיתי בחו"ל במקרה באותו היום של הבכורה בהבימה?- את"גברתי הנאוה" בתיאטרון האופרטה הממלכתי של סופיה-בולגריה. תיאטרון זה נחשב לאחד מתיאטרוני האופרטות הטוב ביותר במזרח אירופה.ההפקה היתה מעולה ומאוד נהנתי ממנה. כעת אחרי שראיתי את ההפקה בהבימה יכול אני לומר שההפקה בהבימה היתה טובה יותר מכל הבחינות . אין זו הפקה מודרנית או שונה בהרבה בקונספציה מההפקות שהוצגו עד כה.העליזות, הביצועים היפים של השירים והריקודים השונים וכן המשחק המסוגנן והטוב של המשתתפים היו מעולים והוסיפו ענין רב להפקה. למרות שתוכן המחזמר ידוע ביותר אחזור עליו בקצרה. פרופסור לפונטיקה - היגנס-נתן דטנר(מר מחזמר) מתערב עם בלשן-קולונל פיקרינג-דב ריזר שיכול להפוך מוכרת פרחים המדברת אנגלית מאשפתות -"ליכלוכית האשפתות" - לייזה דוליטל -שני כהן ללידי הדוברת אנגלית רהוטה של השכבות הגבוהות באנגליה. ההצלחה כבירה. לייזה מתאהבת בפרופסור הרואה בה רק חפץ הניתן לשינוי. כרגיל במחזמרים הקהל צריך לצאת בהרגשה טובה וגם כאן הוא אינו יוצא מקופח. היו במחזמר הרבה קטעים מרגשים,נוגעים ללב,מצחיקים,מבדרים,מוסיקליים ,מלאי תנועה וריקודים. רבים הם הריקודים עפ'י הכוריאוגרפיה של אביחי חכם.הם יפים,הם מגוונים,הם שונים ,המוניים ומבוצעים היטב.תענוג היה לראות את השחקנים שחלקם אינם רקדנים מבצעים אותם היטב בחן ובכשרון רב. השירים הידועים לכל בוצעו ע'י בעלי התפקידים הראשיים והמקהלה בצורה מעולה. בתפקידים הראשיים שרה בתפקיד מוכרת הפרחים כאמור שני כהן. היא הייתה מעולה.יש לה קול ערב נהדר ומשחקה היה מלא שינויים, המחוייבים עפ'י תפקידה, ממוכרת המונית ללידי מושלמת. היא אכן הייתה בתחילה מוכרת המונית ,עברה מטמורפוזה מוצלחת ביותר והפכה ללידי.התרשמתי ממנה ביותר. היא כובשת את הבמה בנוכחות שאי-אפשר להתעלם ממנה. נתן דטנר גילם תפקיד בו בטח בעצמו. הוא היה שחצן,יהיר,מחזיק מעצמו.האחרים אינם שוים בעיניו. התייחס אל לייזה כתלמידתו בלבד. היה אנוכי. חשוב היה לו שהצליח ולא חשב מה יהיה עם תלמידתו. הצליח בהתערבות.הוא אמר על לייזה שהיא "בת אשפתות חסרת לב" בעוד הוא היה חסר הלב. הוא עפ'י התפקיד היה חסר קצת חיבה, קצת חום וראה בלייזה הרגל קבוע שנפסק פתאום. כל זה עד שהעמידו אותו במקומו ושינה את גישתו .העיקר בישבילו היה לקחת יצור אנושי אחד ולהפוך אותו ליצור אנושי אחר רק על ידי כך ששם בפיו דיבור חדש.. הוא ביטא זאת מצויין. תפקידו הנו תפקיד של שחקן יותר מאשר זמר אך הוא ביצע את שניהם בצורה יפה ביותר.לאור השתתפותו בכמה מחזמרים באותו הזמן נראה לי שהתואר "מר מחזמר" יתאים לו ביותר. דב ריזר היה טוב מאוד.מאופק,אנושי,מתחשב שעצר במקצת את שחצנותו של חברו. אדם להב -פרדי המחזר אחרי לייזה-היה מהודר,יצוגי ,מצויין והנעים בקולו הערב . פיני קדרון היה מעולה בתפקיד אביה השתיין של לייזה. הוא שחקן, זמר ורקדן מעולה שביצע את תפקידו בהומור מסוים.ביצוע השירים שביצע היו נפלאים ,יודע היטב להגיש שיר וזכה למחיאות כפיים שבהחלט הגיעו לו. הוא גילם תפקיד של חכם פילוסוף עם חוכמת חיים -גאון פילוסופי ממדרגה ראשונה ועשה זאת היטב. השתתפו עוד תמי ספיבק,רוני פורת שובל,אוהד דוד,רועי קקון,ניר שיבר,שלמה ברטונוב,יפה תוסיה כהן,לירון יואלי ועוד. צוות גדול ונפלא שביצע את המחזמר בצורה נהדרת ובכשרון רב. הנהול המוסיקלי של יוסי בן נון היה מעולה וכן ביצוע המוזיקה ע'י צוות גדול של נגנים. עיצוב את התפאורה המעולה, היפה והמגוונת -ערן עצמון,היא היתה יעילה והתאימה מאוד לסצינות השונות. בתלבושות -ילנה קלריך הושקע מחשבה ,כסף רב,התאמה לתקופה והן בלטו בפאר וביופי שלהם. עיצוב התאורה נעשה ע"י קרן גרנק.היא היתה נהדרת מלאת אור וצבע. דוקי עצמון הוכיחה את עצמה כמדריכת קול טובה מאוד. היה זה מחזמר ישן שלא נס חינו וחודש והוצג כעת ברוב כשרון ופאר להנאת הקהל הנוהר אליו בהמוניו וממלא את האולם ערב ערב. מי שרצה גם להתעמק בחלק מהרעיונות שבמחזמר יכול היה להרהר מה קורה לאדם שמשנים את זהותו.מה מחכה לו בזהות החדשה האם מקבלים את האדם עפי צורת הדיבור שלו והופעתו החיצונית ועוד. לראות או לא לראות: מחזמר נהדר,הפקה עשירה,מושקעת ויוקרתית המבוצעת היטב והגורמת הנאה שלמה לצופים. מומלץ בחום רב. נכתב על ידי -אלי ליאוןelybikoret- , 14/8/2014 09:14 אלי ליאון leonely@gmail.com טל03-6856786 עיתונאי-מבקר אמנות, חבר אגודת העיתונאים ת"א ותא המבקרים שליד האגודה. מנהל קהילות פנאי ותרבות "מוטקה" אני מזמין אתכם להכנס לאתרי בו ריכזתי ביקורות שכתבתי והתפרסמו באתרי אינטרנט שונים בכל שטחי האמנות,חיבורים שכתב פרופ',יוסי גמזו וחומר אחר. הכתובת www.elybikoret.022.co.il

 
....
....
.
 
אירועים והודעות תרבות מ20.5.2017
אירועים וידיעות תרבות החל מ 17.2.2016
כתבות
ביקורות תיאטרון חדשות מ24.2.16
ביקורות תיאטרון ישנות בלבד
ביקורת אופרה
ביקורת מחול
ביקורת קונצרטים
מסעדות ואוכל
ביקורת תערוכות
ספרים
סרטים
ביקורת דיסקים
המלצות שונות
טלויזיה
בדיחות
מצגות מענינות
טיפים מועילים
צור קשר
מוצרים חדשים
מוסיקה-קטעים שונים
בית צבי-תמונות מסיום שנה ב-2010
בית צבי-תמונות מסיום שנה א -2010
ציור-מוזיאונים
פרופ' יוסי גמזו-סאטירה פוליטית
ד"ר אורי אדלמן-מאמרים
רישום לקבלת הביקורות ב E.M.
שיר חדש-השמעת בכורה
תיירות
בריאות
ידיעות תרבות
ספורט
מתכונים
פרופ יוסי גמזו-חומר עד27.9.13
פרופ יוסי גמזו-חומר חדש
טלויזיה ורדיו-תכניות
БЪЛГАРСКИ
חדשות בENGLISH
מה כאן לא בסדר
אירועי תרבות וכללי- עד17.2.16






יצירת קשר


Powered by 022.co.ilכניסה למשתמש רשום | תנאי שימוש | הקם אתר חינם | | RSS