אלי ליאון ביקורות - אמינות, איכות
  www.elybikoret.022.co.il
אלי ליאון - ביקורת
יום ה', י’ בסיון תשע”ח
    דף הבית  |  יצירת קשר  
14:39 (05/03/18) אלי ליאון

דניאל אורן והתזמורת הסימפונית ראשון לציון בערב שכולו ברהמס בקונצרט "הכל ברהמס" מארחת התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון את המנצח הישראלי הבינלאומי דניאל אורן. לצד אורן יופיעו בקונצרט הכנרת הקוריאנית מי-קיונג לי והצ'לן האיטלקי אנריקו דינדו. הקונצרט מוקדש כל כולו לגדול מלחיני התקופה הרומנטית – ברהמס. בקונצרט יושמעו הקונצ'רטו בלה מינור לכינור, לצ'לו ולתזמורת, אופ' 102 (הקונצ'רטו הכפול) וסימפוניה מס' 2 ברה מז'ור אופ' 73, שניהם מאת ברהמס. המנצח דניאל אורן נולד בישראל. הקריירה הבינלאומית שלו החלה בשנת 1975 כאשר זכה בפרס הראשון בתחרות "הרברט פון קראיאן" הראשונה לניצוח. במשך השנים ניצח בקביעות בארצות הברית ובאירופה ושימש כמנהל מוסיקלי וכמנהל אמנותי במספר בתי אופרה באיטליה כולל אלו ברומא, טרייסטה, נפולי, גנואה ועוד נוספים. דניאל אורן מנצח באופן קבוע בכל בתי האופרה המובילים בעולם כולל האופרה המלכותית קובנט גרדן בלונדון, המטרופוליטן אופרה בניו יורק, הארנה בוורונה, האופרה הלאומית של צרפת בבסטי בפריס ועוד רבים אחרים. כמו כן הוא מנצח על קונצרטים סימפוניים עם התזמורות המובילות בעולם כולל אלו ברומא, פירנצה, קלן, שטוטגרט, פרנקפורט, ברלין, מינכן ועוד רבות אחרות. דניאל אורן הוא כיום הוא המנהל האמנותי של בית האופרה בסלרנו, איטליה, המנהל המוסיקלי של האופרה הממלכתית של גיאורגיה בטביליסי ולאחרונה הוענק לו מעמד של רב-מנצחים באופרה הישראלית. מי-קיונג לי למדה בגשטאד, שוויץ, בקלן, בזלצבורג ובמסגרת פרטית בהדרכת אנה צ'ומצ'נקו. בין זכיותיה, פרס ראשון בתחרות ארצית של האקדמיות למוסיקה בגרמניה בשנת 1982, מדליית כסף בתחרות המלכה אליזבט בבריסל בשנת 1985 ובפרס ה ARD בתחרות מינכן בשנת 1988. כסולנית הופיעה עם תזמורות הרדיו הסימפוניות של בוואריה-מינכן, ברלין, הלסינקי, תזמורת טונהאלה, ציריך, הקאמריות של וירטמברג, זלצבורג, האנגלית, הקוריאנית ועוד. כסולנית וכשותפה בהרכבים קאמריים נגנה בפסטיבלי המוסיקה של ברלין, זלצבורג, נפולי, אולדרבורג, קוימו, הלסינקי ומנוחין. בין השנים 1994 ו-2003 ניהלה מי-קיונג לי את פסטיבל למי-לפרננטה בפינלנד. מי-קיונג לי לימדה בכתות אמן בקוריאה, באנגליה, בפינלנד, בצרפת, בשוודיה, באיטליה, בספרד ובשוויץ. משנת 2005 היא נמנית עם צוות ההוראה בבית הספר הגבוה למוסיקה ולאמנויות הבמה במינכן. הצ'לן אנריקו דינדו היה תלמידו של אנטוניו יניגרו ומאז שזכה בפרס הראשון בתחרות רוסטרופוביץ' בפריז בשנת 1997, הוא מנהל קריירה חובקת עולם. דינדו הופיע כסולן בין היתר עם התזמורות הפילהרמוניות של הביביסי, של רוטרדם, של סנט פטרבורג, ושל הלה-סקאלה, מילאנו, עם התזמורת הלאומיות של פריז ושל טולוז, התזמורות הסימפוניות של סנט פטרבורג, שיקגו ועוד. הוא היה סולן תזמורת פסטיבל בודפשט בניצוח איוון פישר וסולן הגוונדהאוז מלייפציג בסיור שכלל הופעות בלונדון, פריז, וינה ובפסטיבל לוגנו. הוא ניגן תחת שרביטיהם של מיונג ואן צ'ונג, ג'אנ-אנדריאה נוזדה, ולרי גרגייב, דניאל גאטי, ריקרדו מוּטי, דניאל אורן, ריקרדו שאיי, אלדו צ'קאטו ומסטיסלב רוסטרופוביץ'. מאז שנת 2014 הוא משמש כמנצח ראשי של תזמורת הרדיו הסימפונית של זגרב. אנריקו דינדו מלמד בקונסרבטוריון בלוגנו. הוא מנגן על צ'לו "פייטרו ג'וקומו רוגרי" משנת 1717 שהושאל לו על ידי קרן פרו-קנאלה. ברהמס - קונצ'רטו בלה מינור לכינור, לצ'לו ולתזמורת, אופ' 102 "קונצ'רטו כפול" ברהמס עסק בכתיבת הקונצ'רטו הכפול בשנת 1887. את תפקיד הכנר יעד ליוזף יואכים, חבר קרוב שהקשרים עמו נותקו כמה שנים קודם לכן בשל סכסוך גדול, ואת תפקיד הסולן השני לרוברט האוסמן, הצ'לן המעולה, חבר רביעיית יואכים. ב-18 באוקטובר 1887 התקיים ביצוע הבכורה של היצירה בבאדן-באדן. יואכים והאוסמן היו הסולנים, ברהמס ניצח. הקונצ'רטו הכפול היה הקונצ'רטו האחרון שברהמס חיבר ולמעשה היצירה התזמורתית האחרונה שלו. היצירה משלימה את הדיאלוג שניהל ברהמס עם דפוסי מוסיקה היסטוריים: לכאורה, מבנה בארוקי, ברוחם של ויוולדי, הנדל ואחרים בדפוס קלאסי. התכנים של ברהמס, לעומת זאת מזוהים עם העידן הרומנטי, העידן שבו תפקד ואותו היטיב להכיר. ברהמס - סימפוניה מס' 2 ברה מז'ור, אופ' 73 ברהמס סיים את הלחנת הסימפוניה השנייה שלו בסמוך מאד לחיבור הסימפוניה הראשונה, מדובר בפרק זמן של פחות משנה. למרות סמיכות הזמנים שבין חיבור שתי הסימפוניות, הרי מדובר כאן ביצירות שונות לחלוטין זו מזו. הסימפוניה הראשונה נולדה לאחר תהליך מיוסר של הלחנה ושל הלחנה מחדש שארך כעשרים שנה. הסימפוניה השנייה נכתבה במהלך חופשת קיץ במקום חביב על ברהמס. לסימפוניה הזאת שרבים כינוה ה"פסטורלית", אופי נעים, רווי אור וקליל יותר מקודמתה הראשונה ומסיבה זו גם התחבבה מייד על הקהל הווינאי. ברהמס חיבר את הסימפוניה בקיץ 1877. נגינת הבכורה שלה התקיימה ב-30 בדצמבר באותה שנה. על התזמורת הפילהרמונית של וינה ניצח הנס ריכטר. בתולדות המוסיקה בישראל יש לסימפוניה מעמד מיוחד – זו הסימפוניה הראשונה שנוגנה בקונצרט הראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית בדצמבר 1936, בניצוחו של ארטורו טוסקניני. מועדי הקונצרטים: ראשון לציון, היכל מאיר ניצן לאמנויות הבמה יום ראשון, 25 במרץ 2018 בשעה 20:00 יום שני, 26 במרץ 2018 בשעה 20:30 רחובות, בית העם יום שלישי, 27 במרץ 2018 בשעה 20:00 תל אביב, המשכן לאמנויות הבמה בית האופרה ע"ש שלמה להט (צ'יץ') יום רביעי, 28 במרץ 2018 בשעה 20:00 רכישת כרטיסים: טל' להזמנות כרטיסים: 03-9484840 או דרך אתר התזמורת. מחיר כרטיס: 110-230 ₪. מחירי הכרטיסים נקבעים לפי המושבים באולם, הנחות לגמלאים, תלמידים, סטודנטים וקבוצות.

 
 
אירועים 2018
אירועים והודעות תרבות מ20.5.2017
כתבות
אירועים וידיעות תרבות החל מ1.12.2017
ביקורות תיאטרון חדשות מ24.2.16
ביקורות תיאטרון ישנות בלבד
ביקורת אופרה
ביקורת מחול
ביקורת קונצרטים
מסעדות ואוכל
ביקורת תערוכות
ספרים
סרטים
ביקורת דיסקים
המלצות שונות
טלויזיה
בדיחות
מצגות מענינות
טיפים מועילים
צור קשר
מוצרים חדשים
מוסיקה-קטעים שונים
בית צבי-תמונות מסיום שנה ב-2010
בית צבי-תמונות מסיום שנה א -2010
ציור-מוזיאונים
פרופ' יוסי גמזו-סאטירה פוליטית
ד"ר אורי אדלמן-מאמרים
רישום לקבלת הביקורות ב E.M.
שיר חדש-השמעת בכורה
תיירות
בריאות
ידיעות תרבות
ספורט
מתכונים
פרופ יוסי גמזו-חומר חדש
פרופ יוסי גמזו-צעירה בת 70
טלויזיה ורדיו-תכניות
БЪЛГАРСКИ
חדשות בENGLISH
מה כאן לא בסדר
אירועיםהחל מ1.12.2017
אירועים וידיעות תרבות החל מ 17.2.2016
פרופ יוסי גמזו-חומר עד27.9.13
אירועי תרבות וכללי- עד17.2.16